Breaking news
0
Reclamevrije versie. Ga voor een nog betere Investing.com-ervaring. Bespaar tot 40% Meer details

AEX - volgende week!

Door Albert KleinMarktoverzicht24.04.2021 16:45
nl.investing.com/analysis/aex-volgende-week-200205026
AEX - volgende week!
Door Albert Klein   |  24.04.2021 16:45
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit artikel al opgeslagen in uw Bewaarde items
 

De AEX balanceert nu op het randje van de afgrond, daar waar de mooiste bloempjes bloeien, een uitspraak van de bekende Geert v. Schaik. De onderstaand grafiek zeg het eigenlijk al wat we volgende week kunnen verwachten, ja,  op of neer is natuurlijk de meest  voordehand liggende optie, nu is het de kunst om te bepalen welke het meest voor de hand ligt om de 50 /50%  kans b.v te verkleinen, en naar b.v. 75/25% of zelfs 96/5%

Wat daaraan ten grondslag ligt, en het waarom, is te veel tekst omdat hier even uit te leggen, maar in onderstaande grafiek in het kort omschreven welke richtingen  de meeste kansen maken voor volgende week.(en)



Er zijn 3 opties overgebleven van de vele sinds de laatste high van 6 april.

A. De meest simpel een (a) (b) en (c) en nu op weg nieuwe ATH
B. Serie waves van W1 en W2 van verschillende niveaus die het begin zijn van de weg naar beneden toe zijn.
C. Een horizontale correctie van verschillende patronen die nog niet aan het einde is, en voorafgaat aan de laatste up beweging naar de ATH 

A De meeste simpele, het ontbreekt echter aan een duidelijk 5 wave  na de low van 20 april.

B gezien de andere indexen als b.v. de DJIA, S&P 500 en de beide Nasdaq 100/Composite en de stand in de VIX waar patronen nog niet aan het eind zijn van de laatste fase in hun wave patroon. Samen en het enorme optimisme wat momenteel onder de beleggers speelt, te vroeg voor de start van het begin van een crash. De AEX moet dan ook onder de 645 sluiten  om optie B een kans te geven.

De voorkeur gaat dan ook uit naar de C. Een horizontale correctie die nog weken of langer in beslag kan gaan nemen en zich tussen de 716 en de 694 afspeelt.

Een voorbeeld speelde zich af in de jaren 1975 tot 1977 in het zilver van w3 wat volgde was een 9 wave correctie in een a,b,c,d,e,f,g,h en i of ook mogelijk: een triple tree van verschillende patronen weer gegeven door de wxyxz (tussen de haakjes aangegeven in de grafiek) voor de W4 en daarna op weg ging naar een nog steeds bestaande ATH van 50.35.

De kans uitgaande van de wave patronen, om het even welke zich openbaren, lijkt het erop dat de AEX a.s. maandag eerst nog "misschien" even de trendlijn aantikt, om vervolgens weer richting de 694 af te dalen. De serieuze weerstand voor lagere standen! Het vervolg laat zich dan raden, succes met het beleggen.

Een prettig weekend,
Albert Klein.

AEX - volgende week!
 

Gerelateerde Artikelen

Corné van Zeijl
Gasvoorraden zijn laag   Door Corné van Zeijl - 11.10.2021

Economische vooruitblik EuropaRisico's voor fallout Evergrande (HK:3333). Vraag naar olie herstelt zich, maar gasvoorraden zijn heel laag. En hoe ontdek je een bubbel.

Tom Lassing
Marktbeeld 13 sept 2021 Door Tom Lassing - 13.09.2021

Dit weekend had ik mijn ‘uitgestelde feestjes’ weekend. Het voelt nog steeds alsof ik op een wolk loop. Helaas uitgestelde feestjes met nog altijd flinke belemmeringen. Op dat...

Albert Klein
Start "Crash" twijfeld u nog? Door Albert Klein - 21.06.2021 42

Wie nu nog twijfels heeft over de het begin van een lange periode van dalingen, die ongetwijfeld gepaard zullen gaan met flinke correcties, heeft zich nooit in het verleden van de...

AEX - volgende week!

Voeg een reactie toe

Richtlijnen voor commentaar

Wij raden u aan om reacties te gebruiken om interactie met gebruikers aan te gaan, uw perspectief te delen en vragen te stellen aan auteurs en elkaar. Met het oog op het hoge niveau van conversatie dat wij allemaal waarderen en verwachten te behouden, dient u de volgende criteria in het achterhoofd te houden:

  • Verrijk het gesprek
  • Blijf geconcentreerd en op het goede spoor. Plaats alleen materiaal dat relevant is voor het onderwerp dat wordt besproken.
  • Wees respectvol. Zelfs negatieve meningen kunnen positief en diplomatiek worden weergegeven.
  • Gebruik standaard schrijfstijl. Voeg interpunctie, hoofdletters en kleine letters toe.
  • LET OP: Spam en/of reclameboodschappen en links in een bericht zullen worden verwijderd.
  • Vermijd godslastering, laster of persoonlijke aanvallen gericht op een auteur of een andere gebruiker.
  • Alleen opmerkingen in het Nederlands zullen worden toegestaan.

Daders van spam of misbruik zullen van de site worden verwijderd en zijn uitgesloten van toekomstige registratie naar goeddunken van Investing.com.

Schrijf hier uw gedachten
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
Ook posten op :
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Bedankt voor uw commentaar. Wij willen u erop wijzen dat alle commentaren op "in afwachting van goedkeuring" komen te staan, totdat deze door onze moderators worden goedgekeurd. Het kan daardoor enige tijd duren voordat het op onze website verschijnt.
Commentaren (5)
roger deutz
roger deutz 01.05.2021 13:16
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Interessante analyse Albert. Indien ik de jaarkoersen bezie van ruwe grondstoffen zoals , timmerhout, aluminium, koper, katoen, olie, tarwe, mais, platina, dan is het helder dat we in een jaar tijd (en dat heeft niet te maken met een corona dip, je kunt ook 2 jaar terug gaan en van daaruit meten) tussen 1.5 tot 7x maal in koers gestegen zijn met katoen als minste stijger en timmerhout al grootste stijger. Maar nee zeggen alle CB direkteuren: er is geen inflatie want als we naar een jaar terug gaan net na de corona uitbraak in 2020, toen we een dip in de CPI en PCE zagen, dan is de stijging tov een jaar geleden wel wat groter, maar dat zal tijdelijk zijn. De ontkenning van de stijging van de prijzen van commodities door de CB direkteuren, die dient de agenda dat de rente niet omhoog zou hoeven, want de schade die dat op de aandelenkoersen zou hebben, die is vele malen groter. En dus    l i e g t   men over de werkelijke staat van inflatie. Dat wordt een keer duidelijk.
Paulus Pietsma
Paulus Pietsma 01.05.2021 13:16
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
exact
Dries Beyens
Dries Beyens 30.04.2021 12:58
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
EW is naar mijn mening de verklaring dat de koersen periodisch op en neer gaan. Een a,b,c is eigenlijk hetzelfde als een 1,2,3,4,5 golf met dit verschil dat de richting nog wat langer verder gaat! Wat logisch en normaal is, is dat je daar verschillende patronen in kan herkennen, welke in het verleden meer of minder voor gekomen zijn. De lengte van de golven is ook vrij logisch (golf 3 meestal langer dan golf 5,...) als je kijkt hoe de mens psychologisch in elkaar zit. Is EW zo speciaal, nee helemaal niet en in mijns inziens een hulpmiddel. Ik bekijk de grafieken (vooral indexen) met verschillende indicatoren, waaronder moving average, EW, Fibonachi niveaus en weerstandslijnen, en vooral denk eraan, de beurs gaat in 90% van de tijd omhoog! Dus 90% van je transacties zouden long moeten zijn ;-).
Rob Robic
Rob Robic 28.04.2021 18:53
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Als je op al deze analyses posities had ingenomen was je al lang bankroet alvorens de grote correctie eraan komt. EW is niet gemaakt om posities in te nemen, enkel nuttig ( maar welk nut ? ) om het verleden te bespelen ( altijd juist ).
Dennis Welbergen
Dennis Welbergen 28.04.2021 9:27
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Ik denk dat wanneer je maar onbegrijpelijk genoeg uit je nek kletst je nooit je fouten hoeft toe te geven. Trump was/is daar ook een ster in. Je roept al een ruim een jaar wolf maar tot nu toe alleen maar schaapjes. Maar goed: ook een kapotte klok geeft 2 x per etmaal de juiste tijd.
Hans van Vliet
Hans van Vliet 24.04.2021 16:54
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Wel even verwarrend dat je schrijft over de AEX en er een grafiek staat van de futures , maar de verwachting is duidelijk.  Ben erg benieuwd naar maandag .
Vorige antwoorden weergeven (1)
Guido De Wit
Guido De Wit 24.04.2021 16:54
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Verwarrend zijn de eindeloze analyses die nooit uitgekomen zijn. Uiteindelijk zal de dag komen dat we onderuit gaan. Wanneer de AEX onder de 632 uit gaat komen inclusief laatste test als weerstand dan pas kan er met redelijke zekerheid gezegd worden dat hogere toppen niet gemaakt gaan worden. Alle lange termijn indicatoren staan nog steeds op long echter zijn dips niet uitgesloten. Gevoelsmatig zeg ik zelf ook dat er een keerpunt aan zit te komen maar ik analyseer niet op basis van Elliot Waves. Teveel valkuilen. Het opkoop beleidt en oneindig bijprinten van fictief geldt houdt geen stand. Technisch is de ECB failliet wat inhoudt dat een beurscrash onvermijdelijk is en zelfs het einde. Iets wat al langer in de wandelgangen rond gaat.
Ro Dem
Ro Dem 24.04.2021 16:54
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
ik zie zelfs nog een grotere daling dan die 632, vergeet niet dat we de maan Mei zijn, plus de negatieve berichten uit Amerika en...ik begrijp wel dat je graag de AEX omhoog spreekt maar een grote correctie heeft terug mogelijkheden om terug in te stappen of bij te kopen.
Albert Klein
Albert Klein 24.04.2021 16:54
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Ro Dem  632 ? waar  haal je die vandaan, heb ik het niet overgehad hoor, dat is nog even weg Ro,  voor optie B zou hij eerst nog eens door de 645 en die is nog even weg al moet ik toegeven dat dat zo gebeurd kan zijn.
Paulus Pietsma
Paulus Pietsma 24.04.2021 16:54
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Net voor de crash leggen ze het internet plat ;)
Albert Klein
Albert Klein 24.04.2021 16:54
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Guido De Wit   Bij uitzondering reageerd ik even op dit bericht, snap niet dat ik dit zie, want ik had je geblokkeerd, maar analyses zijn precies wat het zijn "analyses" wat zou kunnen gebeuren, het zijn dus geen "WAARHEDEN DIE WORDEN VERKONDIGD"  Noem mij een analist op die altijd gelijk heeft en ik beloon je rijkelijk. de bedoeling van EW is het punten te vinden waar koopt of verkoopt de eindeloze beweging down wordt gestart en dat kan ieder moment zijn, de EW"rs missen dan niet de 80/100  punten tot aan 632 ga ik dat kenbaar maken, zeker jij gelooft het toch niet, wat ik wel frapant vindt is dat je alle analyse van mij leest , bang dat je wat mist misschien? Stop met je commentaar, lang voordat jij ook maar dacht aan een flinke daling schreef ik er al over ondanks het commentaar. De eerste kenmerken van een op handen zijnde flinke daling  begon al half 2018 alleen de EW"ers wisten dat. Alleen maar commentaar, nu twee jaar later ben jij om en is het geen onzin meer!, zoal jij het vaak omschreef.
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Voeg Grafiek toe aan Commentaar
Blokkering bevestigen

Weet u zeker dat u %USER_NAME% wilt blokkeren?

Als u dit doet, kunnen u en %USER_NAME% geen publicaties meer van elkaar zien op Investing.com.

%USER_NAME% is toegevoegd aan uw lijst met geblokkeerde personen

Omdat u de blokkering van deze persoon net hebt opgeheven, moet u 48 uur wachten om hem/haar weer te kunnen blokkeren.

Rapporteer dit commentaar

Ik vind dit commentaar

Commentaar gemarkeerd

Bedankt!

Uw bericht is ter beoordeling verstuurd naar de moderatoren
Algemene voorwaarden: Fusion Media would like to remind you that the data contained in this website is not necessarily real-time nor accurate. All CFDs (stocks, indexes, futures) and Forex prices are not provided by exchanges but rather by market makers, and so prices may not be accurate and may differ from the actual market price, meaning prices are indicative and not appropriate for trading purposes. Therefore Fusion Media doesn`t bear any responsibility for any trading losses you might incur as a result of using this data.

Fusion Media or anyone involved with Fusion Media will not accept any liability for loss or damage as a result of reliance on the information including data, quotes, charts and buy/sell signals contained within this website. Please be fully informed regarding the risks and costs associated with trading the financial markets, it is one of the riskiest investment forms possible.