Breaking news
0
Reclamevrije versie. Ga voor een nog betere Investing.com-ervaring. Bespaar tot 40% Upgrade nu

Start "Crash" twijfeld u nog?

Door Albert KleinMarktoverzicht21.06.2021 01:15
nl.investing.com/analysis/start-crash-twijfeld-u-nog-200205478
Start "Crash" twijfeld u nog?
Door Albert Klein   |  21.06.2021 01:15
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit artikel al opgeslagen in uw Bewaarde items
 
 
AEX
+0,36%
Toevoegen/Verwijderen van een Portfolio
Aan volglijst toevoegen
Positie toevoegen

Positie succesvol toegevoegd aan:

Geef het portfolio een naam
 
DJI
-0,43%
Toevoegen/Verwijderen van een Portfolio
Aan volglijst toevoegen
Positie toevoegen

Positie succesvol toegevoegd aan:

Geef het portfolio een naam
 

Wie nu nog twijfels heeft over de het begin van een lange periode van dalingen, die ongetwijfeld gepaard zullen gaan met flinke correcties, heeft zich nooit in het verleden van de beurs verdiept en de bijbehorende grafieken die de omstandigheden perfect in kaart hebben gebracht die zich hebben afgespeeld in het verleden sinds er grafieken zijn.

Op 22 mei liet ik u al de grafiek zien van de DJIA nog steeds de “moeder” (Hoe lang nog?) van alle indexen sinds de jaren 30. Op alle levels zijn we aan het de top gekomen en hebben de alle indexen hun ATH gemaakt voorafgegaan aan de DJIA die haar vermeende ATH al op 10 mei liet zien.

100% zekerheid wordt er echter “nooit “ gegeven, maar de breuk van de trendlijn j.l. 17 juni en de close onder de trend lijn die loopt vanaf 23 mrt. en 30 okt. 2020 zowel in de week als de maandgrafiek, een ieder mag er dus zelf een percentage aan verbinden.

Voor de AEX was het de afgelopen week de grootse daling van dit jaar te zien, mede veroorzaakt door de berichten i.v.m. de renteverhogingen, die wel  eens sneller dan verwacht op de borden komen te staan en een maal  1/10 procentje erbij, de volgende zullen dan snel volgen, net als het schaapje over de dam!  

Na diverse analisten te hebben gelezen valt mij op, dat de medewerkers van een bekend vermogensbeheerder alhier, en vreemd genoeg altijd tot de meest populaire analyses worden genoemd en vreemd genoeg de enige die de voorkeur heeft van de redactie (zie redactie keuze)

Het wordt nog gekker. hou de belegger maar voor dat je, je spaar tegoeden bij die partij kunt inleveren, ik las zelf van een van die medewerkers dat de rente die je gaat betalen bij de Ned. banken 0,5%   de minste optie zou zijn voor je spaargeld, ik denk, en al wat langer dan de meeste, dat 0,5% altijd nog een betere optie is dan 50% inleveren op je portefeuille vermogen, de winst op jaarbasis is dan snel uitgerekend.

Als er ooit een beurs gezegde nu op waarde wordt geschat is dat de volgende; “Sell high, and buy low” de vraag die u zich nu moet stellen is “staan we nu high of low”?  en beantwoord die vraag nu zelfs eens!

Prettige handelsdagen!

Albert.

Start "Crash" twijfeld u nog?
 

Gerelateerde Artikelen

Jan-Willem Nijkamp
De oude tijden keren weerom Door Jan-Willem Nijkamp - 27.09.2022

Het Driemanschap “Oranje Boven, Holland is vrij, de oude tijden keren weerom, Oranje Boven”, proclameerde het Driemanschap bestaande uit Van der Duyn van Maasdam, Van Limburg...

Tom Lassing
Marktbeeld 27 sept 2022 Door Tom Lassing - 27.09.2022

De olieprijs is nog weer flink lager vanwege de angst voor een recessie. In feite voor Europa een goede zaak, al zien en voelen we daar weinig van. Het verschil is de woekerwinst...

Cor Wijtvliet
Hoera, de robots komen! Door Cor Wijtvliet - 18.09.2022

Het kan verkeren. Nog niet zo lang geleden verschenen er boeken met titels als 'the jobless future'. Die boeken beschreven de angst dat in de nabije toekomst robots de mens zijn...

Start "Crash" twijfeld u nog?

Voeg een reactie toe

Richtlijnen voor commentaar

Wij raden u aan om reacties te gebruiken om interactie met gebruikers aan te gaan, uw perspectief te delen en vragen te stellen aan auteurs en elkaar. Met het oog op het hoge niveau van conversatie dat wij allemaal waarderen en verwachten te behouden, dient u de volgende criteria in het achterhoofd te houden:

  • Verrijk het gesprek
  • Blijf geconcentreerd en op het goede spoor. Plaats alleen materiaal dat relevant is voor het onderwerp dat wordt besproken.
  • Wees respectvol. Zelfs negatieve meningen kunnen positief en diplomatiek worden weergegeven.
  • Gebruik standaard schrijfstijl. Voeg interpunctie, hoofdletters en kleine letters toe.
  • LET OP: Spam en/of reclameboodschappen en links in een bericht zullen worden verwijderd.
  • Vermijd godslastering, laster of persoonlijke aanvallen gericht op een auteur of een andere gebruiker.
  • Alleen opmerkingen in het Nederlands zullen worden toegestaan.

Daders van spam of misbruik zullen van de site worden verwijderd en zijn uitgesloten van toekomstige registratie naar goeddunken van Investing.com.

Schrijf hier uw gedachten
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
Ook posten op :
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Bedankt voor uw commentaar. Wij willen u erop wijzen dat alle commentaren op "in afwachting van goedkeuring" komen te staan, totdat deze door onze moderators worden goedgekeurd. Het kan daardoor enige tijd duren voordat het op onze website verschijnt.
Commentaren (16)
Philippe van der Meij
Philippe van der Meij 03.08.2021 15:13
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Beste Albert, ik volg je al verschillende jaren maar het enige wat ik van je gezien heb, is dat je steevast een crash voorspelt. Op een dag ga je natuurlijk gelijk krijgen maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik niet je advies heb gevolgd gezien de markt ontwikkelingen.
Albert Klein
Albert Klein 03.08.2021 15:13
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
TA is een manier om op lange of korte termijn een beeld te schetsen van wat er gaat of kan gebeuren, en dan heb ik het over dagen, weken of zelfs maanden. Ik heb ook nog nooit in al mijn analyses enig verkoop of aankoopadvies gegeven ik begrijp dan ook niet de negatieve reacties die waarschijnlijk zijn van mensen die naar aanleiding van mijn analyses short of long zijn gegaan en geld hebben verloren. (en dan laat ik de school meesters even achterwegen die alleen maar letten op de taalfouten van een ander, zelf zijn die waarschijnlijk zonder fouten) Als jij je eigen koers hebt gehouden en geld hebt verdient aan deze (toch wel bizare markt die momenteel wordt beheerst door het grootkapitaal en de CB) markt heb je dat goed gedaan, contrair handel is ook een manier van handelen, en altijd je eigen koers varen kan je niemand de schuld geven als je verkeerd zit,  susses met het handelen en bedankt voor je reactie Philippe!
William van Domburg
William van Domburg 23.07.2021 10:20
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Nu nog leren zonder taalfouten schrijven en je komt er wel
Bernard Bekaert
Bernard Bekaert 05.07.2021 10:47
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
De crash komt er niet! Een  correctie wel degelijk wel, ongetwijfeld,  bepaald door fundamentele dan wel technische factoren. Iedere minimale dip van minimale correcties wordt voorlopig nog steevast gekocht. Toch zou het niet ongezond zijn als er een correctie in  de zomermaanden zou komen, dan kunnen we inderdaad het principe toepassen van buy low(er). Ik verlang naar een correctie maar het blijft geduld uitoefenen, totdat waarschijnlijk niemand nog een correctie (of een mini-crash) verwacht... Maar voorlopig is het gissen wat de "illuminati" zullen beslissen, zij die de touwtjes in handen hebben dus. De waarderingen zijn inderdaad hoog, maar kunnen nog hoger, want de markten overdrijven altijd. Het is nooit anders geweest.
Rob Robic
Rob Robic 02.07.2021 9:07
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Heb je nog geld over Albert voor shorts of ga je bankroet zijn bij de echte start van de grote correctie ?
Alfred Belmans
Alfred Belmans 24.06.2021 13:36
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Grafieken ? Die mensen gaan er vanuit dat alles zich herhaald. Als dat echt zo was zaten we nu al aan WO 6
Vorige antwoorden weergeven (4)
Albert Klein
Albert Klein 24.06.2021 13:36
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Guido De Wit  kan je niet lezen dan of moet ik uitleggen hoe je romeinse cijfers schrijft
Guido De Wit
Guido De Wit 24.06.2021 13:36
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
je moet niet zo bijdehand doen want jou analyses slaan werkelijk nergens op en zo wordt dat door steeds meer lezers onderbouwd. Je kan het ook eens een keer over een andere boeg gooien en eens berichten in je opnemen om daar je voordeel uit te halen. Na 2,5 jaar tegen de trend in analyseren moet er eens een kwartje vallen dacht ik zo.
Albert Klein
Albert Klein 24.06.2021 13:36
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Guido De Wit  JIJ behoort slecht tot de 2 % van de lezers die altijd commentaar geven en zelf met NIETS komen gewoon echt zielig, en ik ben niet de enige die er zo over denkt!
Albert Klein
Albert Klein 24.06.2021 13:36
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Guido De Wit  Ga jij maar lekker door zo, ik blokkerje wel weer hoef ik we niet meer te ergeren aan die domme commentaren van je !
Guido De Wit
Guido De Wit 24.06.2021 13:36
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
elk tegenbericht wordt door jou bekritiseerd. Een paar keer in het begin dat ik jou analyses las werden mijn analyses door jou naar het land der fabelen verwezen. Nu 2 jaar later zie je waar we staan met de indexen. Geef een keer toe dat ook jij nog wat te leren hebt maar eerlijk is eerlijk, het blijft een kunst om te analyseren.
toert toert
toert toert 23.06.2021 0:12
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
"twijfeld". Ik betwijfel zeker of dat goed is gespelt!
toert toert
toert toert 23.06.2021 0:04
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Leer eerst de/het Nederlandse taal goed te beheersen.
Peter Looyenga
ShelLuser 23.06.2021 0:04
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Ayups...  dat detail viel mij ook op... stam +t.
Albert Klein
Albert Klein 23.06.2021 0:04
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Toert  toert 111?? Weet je zeker dat je je eigen naam goed hebt opgeschreven !!!
Peter Looyenga
ShelLuser 22.06.2021 22:20
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Ik wil even ingaan op sommige kritische opmerkingen hieronder... Het is één ding om het met iemand  oneens eens te zijn maar daarom hoef je hem of haar nog niet persoonlijk te beledigen. Sterker nog: een mening die je niet aanstaat "gewoon" maar afwijzen en belachelijk proberen te maken is het stomste wat je kunt doen en het toont enkel je eigen gebrek aan intellect. Ben ik het met Dhr. Klein eens? Neen. Maar ik vind het geweldig om onderdeel uit te maken van een platform (Investing) die ook meningen en visies deelt die niet de mijne zijn. Wetenschap is hier zelfs op gebouwd: het delen en 'aanvallen' van meningen maar dan wel op basis van argumenten. Bovendien... hoef je iets niet perse te lezen ;)
Guido De Wit
Guido De Wit 22.06.2021 22:20
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Ik weet niet hoelang u zijn analyses volgt maar voor veel mensen lijkt de maat vol te zijn
Albert Klein
Albert Klein 22.06.2021 22:20
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Kon het niet beter omschrijven dank je wel . maar als belegers geld verliezen moet daar toch iemand de schuld van krijgen zelf zijn ze daar namelijk niet verantwoordelijk voor ;-)) ic weeet niit of eeer taal fouyte nin staan maare dat kon al me eiegelijk niest shelen :-( Dit voor de schoolmeesters onder ons die zelf zonder fouten zijn!
Guido De Wit
Guido De Wit 21.06.2021 19:59
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Waarom trappen mensen nog in deze analyses. Natuurlijk komt er een keer een omslag moment maar dit gezeur gaat al 2,5 jaar zo aan
Wim Giesen
Wim Giesen 21.06.2021 15:44
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Albert, die crash komt als versnelling van een trend en geeft eigenlijk een trendomkeer aan. mvg Wim
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Voeg Grafiek toe aan Commentaar
Blokkering bevestigen

Weet u zeker dat u %USER_NAME% wilt blokkeren?

Als u dit doet, kunnen u en %USER_NAME% geen publicaties meer van elkaar zien op Investing.com.

%USER_NAME% is toegevoegd aan uw lijst met geblokkeerde personen

Omdat u de blokkering van deze persoon net hebt opgeheven, moet u 48 uur wachten om hem/haar weer te kunnen blokkeren.

Rapporteer dit commentaar

Ik vind dit commentaar

Commentaar gemarkeerd

Bedankt!

Uw bericht is ter beoordeling verstuurd naar de moderatoren
Inschrijven via Google
of