Breaking news
0
Reclamevrije versie. Ga voor een nog betere Investing.com-ervaring. Bespaar tot 40% Meer details

"Crash" op een maandag, of is dat toeval?

Door Albert KleinMarktoverzicht23.10.2021 12:43
nl.investing.com/analysis/crash--op-een-maandag-of-is-dat-toeval-200206508
"Crash" op een maandag, of is dat toeval?
Door Albert Klein   |  23.10.2021 12:43
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit artikel al opgeslagen in uw Bewaarde items
 

Zou het nu toeval zijn geweest dat uitgerekend gisteren twee films te zien waren waar je als belegger niet aan moet denken dat het je overkomt, wakker worden op (meestal) een maandag en merken dat je spaargelden en kapitaal als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

De films “The Big Short” en vlak erna “Money Monster” gaven daar duidelijke voorbeelden van dat beleggen niet altijd een feestje is waar het geld voor het oprapen ligt.
Wel, toeval of niet, maar het is precies 21 jaar geleden,  toevallig ook nog eens een Fibonacci getal, dat de Down Jones (D.J.I.A.) op een maandag in 2007 begon aan een daling tot 2009, en van 14167 naar 6450 en maar liefst 54 % inleverde in nog geen 19 maanden.
 
Gisteren melde de FD al de gruwelijke kanten van het beleggingsspel waarbij d.m.v.  Gamification jonge en onervaren beleggers  te veel worden beïnvloed, het wordt een spel  i.p.v. beleggen, Robin Hood is daar een goed voorbeeld van in de  USA- die melde  zijn klanten (meest studenten) om maar te blijven  kopen- blijf kopen en het aandeel wordt steeds meer waard, ook al is het bedrijf in feiten al failliet. De laatste instappers met al hun de gespaarde winsten zijn dan ook de pineut 

Beide films lieten gisteren dan ook zien, wat overduidelijk wordt aangetoond, “het klant belang staat allang niet meer voorop” payment for order flow (pfof) waarbij brokers baat hebben om zo veel mogelijk transactiedata te verkopen wordt in handige verpakkingen aan de onervaren klanten verkocht. (en ook ervaren beleggers gevoed door hebzucht en hun zoektocht naar rendement)
 
Aan elk feest komt een einde, ook aan dit jarige feest, wist u bij toeval dat a.s. maandag toevallig de LAATSE maandag van deze maand is, 21 jaar later, nu leest u wel heel veel toeval, he?
Of is dat allemaal maar…… toeval !!   
 
Pr. Weekend,
Albert.   
"Crash" op een maandag, of is dat toeval?
 

Gerelateerde Artikelen

Tom Lassing
Marktbeeld 2 dec 2021 Door Tom Lassing - 02.12.2021 2

De Turkse minister van Financiën is ontslagen. Erdogan gaat nu voor 100% voor het dictatorschap. Die minister moest het beleid van Erdogan uitvoeren en deed dat keurig, maar met...

Corné van Zeijl
Gasvoorraden zijn laag   Door Corné van Zeijl - 11.10.2021

Economische vooruitblik EuropaRisico's voor fallout Evergrande (HK:3333). Vraag naar olie herstelt zich, maar gasvoorraden zijn heel laag. En hoe ontdek je een bubbel.

"Crash" op een maandag, of is dat toeval?

Voeg een reactie toe

Richtlijnen voor commentaar

Wij raden u aan om reacties te gebruiken om interactie met gebruikers aan te gaan, uw perspectief te delen en vragen te stellen aan auteurs en elkaar. Met het oog op het hoge niveau van conversatie dat wij allemaal waarderen en verwachten te behouden, dient u de volgende criteria in het achterhoofd te houden:

  • Verrijk het gesprek
  • Blijf geconcentreerd en op het goede spoor. Plaats alleen materiaal dat relevant is voor het onderwerp dat wordt besproken.
  • Wees respectvol. Zelfs negatieve meningen kunnen positief en diplomatiek worden weergegeven.
  • Gebruik standaard schrijfstijl. Voeg interpunctie, hoofdletters en kleine letters toe.
  • LET OP: Spam en/of reclameboodschappen en links in een bericht zullen worden verwijderd.
  • Vermijd godslastering, laster of persoonlijke aanvallen gericht op een auteur of een andere gebruiker.
  • Alleen opmerkingen in het Nederlands zullen worden toegestaan.

Daders van spam of misbruik zullen van de site worden verwijderd en zijn uitgesloten van toekomstige registratie naar goeddunken van Investing.com.

Schrijf hier uw gedachten
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
Ook posten op :
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Bedankt voor uw commentaar. Wij willen u erop wijzen dat alle commentaren op "in afwachting van goedkeuring" komen te staan, totdat deze door onze moderators worden goedgekeurd. Het kan daardoor enige tijd duren voordat het op onze website verschijnt.
Commentaren (9)
Guido De Wit
Guido De Wit 03.11.2021 20:35
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Heel mooie en duidelijke 5 wave beweging te zien op de 4h welke ook terug is te zien op de lange termijn.
Hans van Vliet
Hans van Vliet 23.10.2021 21:26
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Black monday ... Deze mogelijkheid zou fijn zijn voor mijn short positie´s , hoewel ik me afvraag wat de aanleiding zou kunnen zijn voor een plotselinge daling , alleen omdat het een speciale maandag is. Ja , de beurs staat sky high , maar het kan nóg hoger natuurlijk , temeer omdat er alom positiviteit heerst. ( Begrijp ik zelf helemaal niets van trouwens ! )  Zoals ik al eens eerder schreef : " Ik heb respect voor ieder die zijn mening durft te geven ; al of niet gestaafd door onderzoek of grafieken ."  De analyse was weer interessant.  Bedankt Albert.
carwas brum
carwas brum 23.10.2021 13:22
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Albert je zult toch maar gelijk krijgen, ben dan benieuwd naar de reacties. Het kan niet stuk.....dachten ze jaren geleden ook.voorzichtigheid is wel op zn plek
Albert Klein
Albert Klein 23.10.2021 13:20
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Voor de duidelijkheid: "op een maandag in 2000 begon de totale totale correctie in een A.B.C. aan een daling tot 2009, en het laatste deel van die correctie begon in 2007 van 14167 naar 6450 en maar liefst  54 % inleverde in nog geen 19 maanden. Heel vervelend voor de eerste die het art. direct hebben gelezen en en geen seconde hebben gewacht om direct commentaar te leveren. (meestal aliassen zonder foto die zelf niets hebben te melden)
Albert Klein
Albert Klein 23.10.2021 13:02
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
CORRECTIE : De totale correctie in een A.B.C begon in het jaar 2000 en duurde tot 2009 het laatste  "C" deel van de correctie duurde maar 19 maanden  en begon in 2007
Wim Giesen
Wim Giesen 23.10.2021 13:01
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Jammer Albert van jou laatste analyse op de indices maar wederom een ATH in diverse indices dus maar weer opnieuw achter jouw tekentafel zou ik zeggen. ook jou analyse over eur/dollar ging de mist in, ik ben benieuwd hoe je daar de voortgang nu in ziet. mvg Wim
Albert Klein
Albert Klein 23.10.2021 13:01
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Ja Wim, maar achteraf is het altijd een stuk gemakkelijker, en heb je altijd gelijk, maar er zijn  meestal alternatieven aangegeven als het anders gaat dan VERWACHT,  net zoals ik al aangaf in de euro/dollar dat de koers NIET onder de 1.660 mocht komen omdat dan de telling vervalt  en de correctie niet ten einde is. Ik vermoed dat de bodem is gezet aldaar op 1.1525 maar let op, dan moet de koers boven de 1.1570 blijven, dus even bijblijven, en niet over 5 dagen melden je zag het fout, dat is net even iets te gemakkelijk   Overigens was de doorbraak op 1.660 een short "winstpakker" voor de oplettende daghandelaren. (maar die geven, en hoeft ook niet, zelden/of nooit complimentjes) succes Wim!
Wim Giesen
Wim Giesen 23.10.2021 13:01
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Albert Klein Ik zit momenteel ook long en heb warempel mijn stoploss op 1,1570 staan. Op de indices verwacht ik nog hogere koersen dus nog geen shorts ingeslagen. Ik ben benieuwd naar jouw nieuwe analyses. mvg Wim
Paul Verh
Paul Verh 23.10.2021 13:01
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Lol... Albert maakt er nu een Hitchcock film van.
Albert Klein
Albert Klein 23.10.2021 13:01
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
haha...Het wordt pas echte een thriller als .............!
Guido De Wit
Guido De Wit 23.10.2021 12:49
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Dat er hebzucht in de markt is is wel duidelijk maar dit artikel raakt kant nog wal.
Lesley van Dijk
Lesley van Dijk 23.10.2021 12:46
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Toeval… dat bestaat niet
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Voeg Grafiek toe aan Commentaar
Blokkering bevestigen

Weet u zeker dat u %USER_NAME% wilt blokkeren?

Als u dit doet, kunnen u en %USER_NAME% geen publicaties meer van elkaar zien op Investing.com.

%USER_NAME% is toegevoegd aan uw lijst met geblokkeerde personen

Omdat u de blokkering van deze persoon net hebt opgeheven, moet u 48 uur wachten om hem/haar weer te kunnen blokkeren.

Rapporteer dit commentaar

Ik vind dit commentaar

Commentaar gemarkeerd

Bedankt!

Uw bericht is ter beoordeling verstuurd naar de moderatoren
Algemene voorwaarden: Fusion Media would like to remind you that the data contained in this website is not necessarily real-time nor accurate. All CFDs (stocks, indexes, futures) and Forex prices are not provided by exchanges but rather by market makers, and so prices may not be accurate and may differ from the actual market price, meaning prices are indicative and not appropriate for trading purposes. Therefore Fusion Media doesn`t bear any responsibility for any trading losses you might incur as a result of using this data.

Fusion Media or anyone involved with Fusion Media will not accept any liability for loss or damage as a result of reliance on the information including data, quotes, charts and buy/sell signals contained within this website. Please be fully informed regarding the risks and costs associated with trading the financial markets, it is one of the riskiest investment forms possible.
Inschrijven via Google
of
Inschrijven via e-mail