Breaking news
0
Reclamevrije versie. Ga voor een nog betere Investing.com-ervaring. Bespaar tot 40% Meer details

AEX & Wanhoop Centrale Banken!

Door Albert KleinMarktoverzicht25.04.2020 16:36
nl.investing.com/analysis/aex--wanhoop-centrale-banken-200201978
AEX & Wanhoop Centrale Banken!
Door Albert Klein   |  25.04.2020 16:36
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit artikel al opgeslagen in uw Bewaarde items
 
In de onderstaande grafiek is er nog geen paniek of wanhoop te ontdekken, of het moet de langzaam afbuigend lijn zijn van optimisme, want als b.v. elke groen candel een miljard aankopen zou zijn, is de weg naar A veel steiler dan de weg naar C (als dat al het einddoel zou zijn)

Het vertrouwen daalt dan ook langzaam, maar zeker af op het plaatsen van een nieuwe high boven die van half februari j.l. bij de centrale banken is echter de wanhoop nabij, wat te doen aan een niet te voorkomen daling van alle grote indexen en de daaropvolgende inflatie.

De rente staat al op een dieptepunt en de geldpersen draaien overuren, economen weten het ook niet meer gezien de onzekere toekomst die momenteel heerst in de gehele wereld.
Voorraden raken op hier in Nederland omdat productie fabrieken in Frankrijk en Belgie grotendeels de productie hebben ingekort of zijn gesloten.
Terug naar de grafiek waar ik de TA vanaf lees, de AEX wijkt dan ook niet veel af van zijn grote broer in de USA de D.J.I.A. zie de blauwe lijn door de grafiek heen, waar zich op kleine verschillen na hetzelfde patroon afspeelt.

Beide indexen hebben de daling voor ruim 50% gecorrigeerd en technisch gezien voldoet de grafiek aan de voorwaarden om a.s. maandag al direct de diepte in te duiken.


Nu laten de stieren of de ongebreidelde optimisten zich niet zo gemakkelijk naar het slachthuis transporteren en gooien alles in de strijd om de correctie of stijging van de index zo lang mogelijk vol te houden en daar zijn nog een aantal technische zaken die hun daarbij van dienst kunnen zijn kunnen.
1 daarvan is de volgende: In een correctie zijn de golfen A en C ongeveer van dezelfde lengte. (547.0)
2 daarvan is: Meestal wordt het Fib. 0.618 minimaal aangeraakt (op 538.5)
3 en minder waarschijnlijk maar wel mogelijk de nog openstaande gap op 615.3 (Direct test v.d. High)
Technisch is dat mogelijk want golf 2 (de correctiegolf in een A.B.C.) mag maximaal 99.9% corrigeren van de totale daling eerder neergezet.

De grootste stieren de FED en de ECB zullen ongetwijfeld de meeste invloed hebben met hun geldpersen in deze nog lopende correctie, helaas maar voor een korte periode, de neergaande spiraal is allang al in gang gezet, alle redenen (bekende en nog komende) daarvoor zullen later wel worden aangewezen als de schuldige factoren van deze crash van de indexen en daarbij behorende economieën.

Ongeveer 8 maanden geleden waarschuwde ik al een klant van mij (voor de daling op komst) met het in bezit zijn van de RABO bank certificaten, dat ze hun rente vergoeding zouden opschorten in een dalende markt, die ik al eerder voorspelde en een nadelig gevolg zou gaan hebben voor de nominale waarde van het certificaat, die toen nog een redelijk winst genereerde, mijn waarschuwing toen om een portefeuille langzaam om te zetten in cash (een die nog steeds van kracht is) is nu waarheid geworden.

De RABO stopt met de vergoeding, iets dat nu door de IEX zal worden aangevochten met alleen maar nadelige gevolgen voor beide partijen als het proces eindelijk is afgelopen iets wat jaren kan gaan duren is er misschien geen RABO bank meer, en staat de waarde van het certificaat NUL, helemaal als alle certificaten morgen worden aangeboden.
Gelukkig heb ik ze niet, anders gingen ze er direct uit!

Pr. weekend, Stay Strong! Albert.

AEX & Wanhoop Centrale Banken!
 

Gerelateerde Artikelen

Albert Klein
Top AEX nabij, en de EUR/USD dan? Door Albert Klein - 12.06.2021

Of de AEX a.s. maandag nog hoger klimt zullen we moeten afwachten, maar de bewegingen van de indexen van de DJIA en de S&P 500 gaan verdomt veel lijken op het einde van de Dot-Com...

Tom Lassing
Marktbeeld 31 mei 2021 Door Tom Lassing - 31.05.2021

Amerika viert vandaag het feit dat ze altijd in oorlog is. (Memorial day) De beurzen zijn daarom dicht. Ruim 11% van het totale Nederlandse energieverbruik kwam vorig jaar vanuit...

AEX & Wanhoop Centrale Banken!

Voeg een reactie toe

Richtlijnen voor commentaar

Wij raden u aan om reacties te gebruiken om interactie met gebruikers aan te gaan, uw perspectief te delen en vragen te stellen aan auteurs en elkaar. Met het oog op het hoge niveau van conversatie dat wij allemaal waarderen en verwachten te behouden, dient u de volgende criteria in het achterhoofd te houden:

  • Verrijk het gesprek
  • Blijf geconcentreerd en op het goede spoor. Plaats alleen materiaal dat relevant is voor het onderwerp dat wordt besproken.
  • Wees respectvol. Zelfs negatieve meningen kunnen positief en diplomatiek worden weergegeven.
  • Gebruik standaard schrijfstijl. Voeg interpunctie, hoofdletters en kleine letters toe.
  • LET OP: Spam en/of reclameboodschappen en links in een bericht zullen worden verwijderd.
  • Vermijd godslastering, laster of persoonlijke aanvallen gericht op een auteur of een andere gebruiker.
  • Alleen opmerkingen in het Nederlands zullen worden toegestaan.

Daders van spam of misbruik zullen van de site worden verwijderd en zijn uitgesloten van toekomstige registratie naar goeddunken van Investing.com.

Schrijf hier uw gedachten
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
Ook posten op :
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Bedankt voor uw commentaar. Wij willen u erop wijzen dat alle commentaren op "in afwachting van goedkeuring" komen te staan, totdat deze door onze moderators worden goedgekeurd. Het kan daardoor enige tijd duren voordat het op onze website verschijnt.
Commentaren (13)
Arend Wolven
Arend Wolven 30.04.2020 11:55
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
ik hou de s&p 500 vix sterk in de gaten... (30 level)..... re-bounch?
Ariaan van de Peppel
Ariaan van de Peppel 29.04.2020 20:53
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
vandaag 4 van 5 ? We zullen zien.
Guido De Wit
Guido De Wit 29.04.2020 20:53
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Mijn indicatoren zeggen verdere stijging. Ik begrijp ook niet dat 4 van 5 gedoe want de punten zijn weer terug in het trendkanaal. Op de de hogere grafieken zie ik eerder een abc correctie
Arend Wolven
Arend Wolven 29.04.2020 20:53
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
zou vandaag wel eens kunnen zijn, met als maandag uiterlijk... we gaan zien
Arend Wolven
Arend Wolven 29.04.2020 15:02
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
DAX FUT nog 400 te gaan, dan heeft de duitse treuzelaar haar gap gedicht @ 11417,50... zal vandaag den ik niet meer lukken... deze week waarschijnlijk.... kan de trein weer in volle vaart "Rückwerts"
Ariaan van de Peppel
Ariaan van de Peppel 29.04.2020 9:15
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Zinloos verhaal. Heeft niets met TA c.q. EW te maken. Albert kan bijv. bij Tostrams in de leer gaan, kan hij nog iets van leren.
Guido De Wit
Guido De Wit 29.04.2020 9:15
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Niet om het één of ander maar jij zat ook fout golf 4 van 5 dat die op 14 april geplaatst was
Ariaan van de Peppel
Ariaan van de Peppel 29.04.2020 9:15
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Guido De Wit   klopt, dat weet ik nu ook. Achteraf weten we het allemaal.
Guido De Wit
Guido De Wit 29.04.2020 9:15
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Ariaan van de Peppel geduld is een schone zaak
Guido De Wit
Guido De Wit 29.04.2020 9:15
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Alle voorwaarden voldeden eraan om afgelopen maandag de diepte in te duiken. Tja.... Heb ik even geluk dat ik mijn indicatoren zo afgestemd heb dat ik die onzin kan negeren
Ariaan van de Peppel
Ariaan van de Peppel 29.04.2020 8:57
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Zinloos deze "analyse"
Guido De Wit
Guido De Wit 28.04.2020 15:28
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Kansloos deze analyses. En de toeleveringen vanuit België en Frankrijk lopen gewoon door al zij het vertraagd
Arend Wolven
Arend Wolven 25.04.2020 19:16
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Dat het een extreem volatiele periode zal zijn deze aankomende 2 jaar.... heerlijk... brengt kansen.
Arend Wolven
Arend Wolven 25.04.2020 18:53
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
fijn dat jij er weer bent, gezond hoop ik..... of moet jij 11 mei ook weer naar school?..... 🤭 geintje
Erik van Netten
Erik van Netten 25.04.2020 18:52
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Deel 3 Een correctie van 30 - 45% vanaf de huidige index-niveaus is niet ondenkbaar volgens mij. Hier geloof ik al weken in, kan mij niet snel genoeg gaan, mijn Puts worden steeds minder waard.Ps. Jammer dat voor commentaar de hoeveelheid tekst beperkt is. Vandaar 3 delen.
Richard Beijnon
Richard Beijnon 25.04.2020 18:52
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Laat maar komen die fikse correctie, graag voor mid juni....
Arend Wolven
Arend Wolven 25.04.2020 18:50
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Sterk verhaal Albert, volledig mee eens.Was er in okt. al uit.Ik blinf de fibo's in acht nemen.... vele gaps zijn naar boven gedicht, die van Zwitserland al begin afgelopen week, we hadden nog een paar treuzelaars.... dat zal met een spike, lees short squeeze maandag wel eens gedi ht kunnen worden.... en op maandag, aankomende 10 dgn volgas door het putje.
Erik van Netten
Erik van Netten 25.04.2020 18:50
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Deel 2 Bedrijfsresultaten en verwachtingen op korte en middel-lange termijn hebben momenteel slechts beperkt invloed. Zelfs het schrappen of doorschuiven van dividenden hebben amper invloed. Hoewel dit bij een vrije marktwerking een scherpe daling zou veroorzaken. De huidige chaos op de oliemarkt zou op zich al reden zijn voor een sterke daling van indexen. Een financiële crisis, met een inflatoir karakter, komt naderbij. Consumenten gaan minder uitgeven en sparen. Een groot gedeelte van de “tijdelijke” werkeloosheid” krijgt een blijvend karakter. Door de ontstane staatsschuld gaat de rente omhoog voor consument en bedrijven en zullen overheden minder gaan uitgeven. Kortom The Perfect Storm. Hoe lang blijft de economie nog overeind, wanneer komt de onvermijdelijke daling van aandelenkoetsen? De harde realiteit is aanstaande! De geboden schijnveiligheid, zo lijkt het, komt teneinde. Een crash of, zoals vaker bij een naderende recessie, komt het stapje voor stapje.
Erik van Netten
Erik van Netten 25.04.2020 18:47
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Deel 1Naast analyse is er ook nog een benadering van 1 + 1 = 2. Inmiddels lopen beide uitkomsten aardig parallel. Het bestrijden van onrust en het stimuleren van de economie als gevolg van de Corona-crisis door overheid en centrale banken heeft gewerkt. Volgens mij kan dat alleen effectief zijn bij een vast omlijnd, voorspelbaar en tijdelijke dreiging of gebeurtenis. Door enorme geld-injecties in de economie door centrale banken in combinatie met het opkopen van bedrijfs- en staatsobligaties komt er veel geld beschikbaar die zijn weg vindt naar de aandelenmarkten. Daarbij komt vervolgens dat er direct of indirect, met overheidsgeld, aandelen enfutures worden opgekocht om de beurzen te steunen in de US zo is mijn idee. Een snelle recovery van 20% van de indexen vanaf de recente bodem is het gevolg. Koersen van aandelen liggen momenteel echter niet op eenrealistisch niveau. Door de ongekende hoeveelheid beschikbaar geld blijft de vraag groot en het niveau gehandhaaft.
Guido De Wit
Guido De Wit 25.04.2020 17:41
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Beste Albert, Ik hoop dat je weet welke mensen achter de Fed en ECB beleid zitten en wat hier achter zit en vandaan kan of gaat komen.
Vorige antwoorden weergeven (1)
Arend Wolven
Arend Wolven 25.04.2020 17:41
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Tis niet voor niets dat de FED aan Blackrock heeft gevraagd om een ETF op de markt te brengen voor ca. US$ 2000 Miljard te financieren !!!!!!Antwoord van Blackrock; is OK.... als je maar betaald!!!
Guido De Wit
Guido De Wit 25.04.2020 17:41
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Arend Wolven alles wordt vanuit bankiers families geregeerd. Doe je huiswerk
Arend Wolven
Arend Wolven 25.04.2020 17:41
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Kijk naar het grote spel wat er gespeeld wordt !!! Christine Lagarde... doet ook mee.... echter op haar manier.. "Green Euro Bonds".... klinkt lekker, as a "sustainable" development !!! 😭😭😭😭😭😭😭
Arend Wolven
Arend Wolven 25.04.2020 17:41
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Dut is nml geld van de (alle) europeanen, vooral de landen die hun staatsfinancieringen beter op orde hebben.Ik vraag mij af hoe lang dit nog goed blijft gaan.Ik zou zeggen, weg uit de EMU, eigen munt zoals Zweden, Noorwegen, Zwitserland, UK... etc etc
Arend Wolven
Arend Wolven 25.04.2020 17:41
Bewaard. Zie Bewaarde items.
U hebt dit commentaar al opgeslagen in uw Bewaarde items
Guido de Wit.... i know
 
Weet u zeker dat u deze grafiek wilt verwijderen?
 
Post
 
Vervang de toegevoegde grafiek met een nieuwe grafiek?
1000
U kunt op dit moment geen opmerkingen plaatsen, vanwege negatieve meldingen van andere gebruikers. Uw status zal door onze beoordelaars worden geëvalueerd.
Wacht een minuutje voordat u weer een commentaar plaatst.
Voeg Grafiek toe aan Commentaar
Blokkering bevestigen

Weet u zeker dat u %USER_NAME% wilt blokkeren?

Als u dit doet, kunnen u en %USER_NAME% geen publicaties meer van elkaar zien op Investing.com.

%USER_NAME% is toegevoegd aan uw lijst met geblokkeerde personen

Omdat u de blokkering van deze persoon net hebt opgeheven, moet u 48 uur wachten om hem/haar weer te kunnen blokkeren.

Rapporteer dit commentaar

Ik vind dit commentaar

Commentaar gemarkeerd

Bedankt!

Uw bericht is ter beoordeling verstuurd naar de moderatoren
Algemene voorwaarden: Fusion Media would like to remind you that the data contained in this website is not necessarily real-time nor accurate. All CFDs (stocks, indexes, futures) and Forex prices are not provided by exchanges but rather by market makers, and so prices may not be accurate and may differ from the actual market price, meaning prices are indicative and not appropriate for trading purposes. Therefore Fusion Media doesn`t bear any responsibility for any trading losses you might incur as a result of using this data.

Fusion Media or anyone involved with Fusion Media will not accept any liability for loss or damage as a result of reliance on the information including data, quotes, charts and buy/sell signals contained within this website. Please be fully informed regarding the risks and costs associated with trading the financial markets, it is one of the riskiest investment forms possible.
Inschrijven via Google
of
Inschrijven via e-mail